8 واحد بازيافت خودروي فرسوده در جنوب تهران غيرقانوني فعاليت ميكنند
حسن اصيليان طي بازديد از شهرك صنعتي شمسآباد در جنوب تهران اظهار داشت: هيئت وزيران 5 آذر سال 84 تصويب كرده است كه 3 واحد بازيافت خودروي فرسوده در تهران فعال شود كه امروز در اين شهرك صنعتي 11 واحد بازيافت فعاليت ميكنند.
وي با اشاره به اين كه اين واحدهاي غيرمجاز از وزارت صنايع مجوز فعاليت دريافت كردهاند، گفت: در اين زمينه مجوز هيئت وزيران نياز است و اين واحدها غيرمجاز محسوب ميشوند و جلوي فعاليت آنها گرفته خواهد شد.
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست افزود: 143 مورد درخواست براي پاركينگ و اسقاط خودروهاي فرسوده در سال 85 در كل كشور بوده است كه با 75 مورد آن موافقت شد و در سال 86 نيز تعداد درخواستها 20 مورد بوده است كه با 10 مورد آن موافقت شده است.
اصيليان درباره تسهيلاتي كه به واحدهاي بازيافت خودروهاي فرسوده ارائه ميشود، گفت: تسهيلات خاصي به آنها ارائه نميشود اما در صورت فعاليت پاك اين واحدهاي صنعتي آنها ميتوانند به عنوان صنعت سبز در كشور معرفي شوند كه جايگاه ويژهاي دارد.
وي درباره تغيير نحوه خروج خودروهاي فرسوده نيز گفت: طرح جديدي براي اين موضوع نداريم و سازمان محيط زيست تنها نقش ناظر را در اين موضوع ايفا ميكند.
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست اظهار داشت: از 20 هزار موتورسيكلت خارج شده 10 هزار موتورسيكلت اسقاط شده است.
اصيليان درباره طرح تعويض مينيبوسهاي فرسوده نيز گفت: ايران خودرو قرارداد سال گذشته ما در تعويض موتورسيكلت را نتوانست تمكين كند و امسال قرار شد به جاي مينيبوس نو خودروي ون تحويل داده شود.
ابراهيم مناجاتي، مدير عامل يكي از شركتهاي بازيافت داراي مجوز هيئت وزيران نيز در اين مراسم بازديد گفت: اين شركت براي پذيرش روزانه حداقل 250 خودرو، زمين، بنا، سوله و تجهيزات تدارك ديده است كه تا به حال هيچگونه وامي را دريافت نكرده است و از سوي ديگر با ورود شركتهاي جديد بازيافت مجوز اسقاط خودروي فرسوده از 100 هزار خودرو در سال به 50 هزار خودرو در سال كاهش يافت.
وي ادامه داد: از سال 85 تا به امروز 350 هزار خودروي فرسوده اسقاط شده است كه حدود 14 هزار خودرو توسط اين مركز تحويل شده است.
محمدرضا غلامي، رئيس شمارهگذاري ناجا نيز در اين مراسم با بيان اينكه 25 درصد تصادفات كشور مربوط به ناوگان فرسوده است، گفت: ميزان زمان كار اسقاط خودروهاي فرسوده را در حال حاضر به 3 تا 4 روز رساندهايم.
وي با اشاره به اين كه اين واحدهاي غيرمجاز از وزارت صنايع مجوز فعاليت دريافت كردهاند، گفت: در اين زمينه مجوز هيئت وزيران نياز است و اين واحدها غيرمجاز محسوب ميشوند و جلوي فعاليت آنها گرفته خواهد شد.
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست افزود: 143 مورد درخواست براي پاركينگ و اسقاط خودروهاي فرسوده در سال 85 در كل كشور بوده است كه با 75 مورد آن موافقت شد و در سال 86 نيز تعداد درخواستها 20 مورد بوده است كه با 10 مورد آن موافقت شده است.
اصيليان درباره تسهيلاتي كه به واحدهاي بازيافت خودروهاي فرسوده ارائه ميشود، گفت: تسهيلات خاصي به آنها ارائه نميشود اما در صورت فعاليت پاك اين واحدهاي صنعتي آنها ميتوانند به عنوان صنعت سبز در كشور معرفي شوند كه جايگاه ويژهاي دارد.
وي درباره تغيير نحوه خروج خودروهاي فرسوده نيز گفت: طرح جديدي براي اين موضوع نداريم و سازمان محيط زيست تنها نقش ناظر را در اين موضوع ايفا ميكند.
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست اظهار داشت: از 20 هزار موتورسيكلت خارج شده 10 هزار موتورسيكلت اسقاط شده است.
اصيليان درباره طرح تعويض مينيبوسهاي فرسوده نيز گفت: ايران خودرو قرارداد سال گذشته ما در تعويض موتورسيكلت را نتوانست تمكين كند و امسال قرار شد به جاي مينيبوس نو خودروي ون تحويل داده شود.
ابراهيم مناجاتي، مدير عامل يكي از شركتهاي بازيافت داراي مجوز هيئت وزيران نيز در اين مراسم بازديد گفت: اين شركت براي پذيرش روزانه حداقل 250 خودرو، زمين، بنا، سوله و تجهيزات تدارك ديده است كه تا به حال هيچگونه وامي را دريافت نكرده است و از سوي ديگر با ورود شركتهاي جديد بازيافت مجوز اسقاط خودروي فرسوده از 100 هزار خودرو در سال به 50 هزار خودرو در سال كاهش يافت.
وي ادامه داد: از سال 85 تا به امروز 350 هزار خودروي فرسوده اسقاط شده است كه حدود 14 هزار خودرو توسط اين مركز تحويل شده است.
محمدرضا غلامي، رئيس شمارهگذاري ناجا نيز در اين مراسم با بيان اينكه 25 درصد تصادفات كشور مربوط به ناوگان فرسوده است، گفت: ميزان زمان كار اسقاط خودروهاي فرسوده را در حال حاضر به 3 تا 4 روز رساندهايم.
+ نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۲/۰۴ ساعت 22:45 توسط هسته علمی
|